ID: 73752
Business Analyst/ Informatieadviseur WMO
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Organiseert en faciliteert workshops en sessies met professionals (opdrachtgevers, managers en medewerkers) vanuit de primaire processen om knelpunten te verzamelen
Bedrijfsomschrijving
Matchd bemiddelt professionals voor tijdelijke en vaste vacatures. Wij werken samen met Freelancers maar ook met kandidaten die open staan voor een tijdelijk loondienstverband op basis van gewerkte uren via onze payroll organisatie.
U krijgt van ons altijd een terugkoppeling. Na de hierboven vermelde sluitingsdatum beoordelen wij elke sollicitatie en geven u een terugkoppeling. Mocht u binnen 3 werkdagen niets horen bel ons dan even, dan is er mogelijk iets fout gegaan. Als wij uw CV selecteren vragen wij altijd om meer informatie, vaak ook om referenties. Zorg ervoor dat je altijd 1 of 2 referenties gereed hebt.
Reacties ontvangen wij graag voorzien van een CV in word-formaat en een korte motivatie. Als u geselecteerd wordt vragen wij u altijd om een aanvullende, zeer specifieke, motivatie te schrijven om de kans op succes zo groot mogelijk te maken.
U kunt ons ook telefonisch bereiken via 033 - 204 8 204.
Functieomschrijving
Startdatum: 8-8-2016
Einddatum: 8-11-2016
Optie op verlenging: Ja
Aantal uur per week: 24
Sluitingsdatum: 8-8-2016 om 8:00 uur
Het project Verwerving WMO 2017 van de gemeente heeft als doel om de nieuwe inkoop van Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) diensten voor 2017 te realiseren. Het betreft hier inkoop van (zorg)producten en/of diensten voor Huishoudelijke Hulp, Dagbesteding en -begeleiding. De gemeente Den Haag koopt deze (zorg)producten en/of diensten vanaf 2017 in middels arrangementen. Deze verandering heeft grote impact op de informatievoorziening en vereist aanpassingen in de werkwijze en processen van de uitvoerende afdelingen en de ICT die gebruikt wordt ter ondersteuning van de werkprocessen voor de WMO.
De uitvoering van deze processen is ondergebracht bij de afdeling WMO Individuele Voorzieningen (WMO IV) van Sociale Zaken en Werkgelegenheidsprojecten (SZW) en de Tijdelijke Uitvoering Organisatie, een programma-organisatie onder gezamenlijke aansturing van de diensten Onderwijs, Cultuur en Welzijn (OCW) en Sociale Zaken en Werkgelegenheidsprojecten (SZW). Om de impact van deze verandering op de processen van de WMO IV en TUO te bepalen en om verbetermogelijkheden binnen deze processen te onderzoeken wordt extra inzet van een (medior) business analist of informatie-adviseur gevraagd voor een gemiddelde inzet van twee a drie dagen per week in de periode augustus en september. Tijdens deze periode worden knelpunten geïnventariseerd, scenarios opgesteld en oplossingsrichtingen geformuleerd en business cases uitgewerkt. In bijlage 1 is een eerste inventarisatie van knelpunten bijgesloten. Verlenging tot eind van het jaar na deze periode is mogelijk wanneer blijkt dat voorgestelde oplossingsrichtingen haalbaar en realistisch zijn.
De (medior) business analist of informatie-adviseur heeft de volgende taken/werkzaamheden:
organiseert en faciliteert workshops en sessies met professionals (opdrachtgevers, managers en medewerkers) vanuit de primaire processen om knelpunten te verzamelen
voert zelfstandig analyses uit naar benodigde aanpassingen in werkwijzen en/of processen
werkt diverse scenarios en oplossingsrichtingen uit
bepaalt de impact van deze scenarios en maakt de gap inzichtelijk
voert kosten- en batenanalyses uit en stelt business cases op voor de voorgestelde veranderingen
rapporteert over de voortgang op diverse niveaus en neemt stakeholders en belanghebbenden mee in de veranderingen
werkt samen en stemt af met de I-projectmanager Inkoop WMO 2017
Hiermee wordt de basis gelegd voor de functionele specificaties voor doorvoeren van verbeteringen in de processen en ondersteunende informatievoorziening van de afdeling WMO IV en de TUO.
De (medior) business analist of informatie-adviseur rapporteert aan de implementatiemanager Verwerving WMO 2017.
Functie-eisen
Bedrijfsomschrijving
Matchd bemiddelt professionals voor tijdelijke en vaste vacatures. Wij werken samen met Freelancers maar ook met kandidaten die open staan voor een tijdelijk loondienstverband op basis van gewerkte uren via onze payroll organisatie.
U krijgt van ons altijd een terugkoppeling. Na de hierboven vermelde sluitingsdatum beoordelen wij elke sollicitatie en geven u een terugkoppeling. Mocht u binnen 3 werkdagen niets horen bel ons dan even, dan is er mogelijk iets fout gegaan. Als wij uw CV selecteren vragen wij altijd om meer informatie, vaak ook om referenties. Zorg ervoor dat je altijd 1 of 2 referenties gereed hebt.
Reacties ontvangen wij graag voorzien van een CV in word-formaat en een korte motivatie. Als u geselecteerd wordt vragen wij u altijd om een aanvullende, zeer specifieke, motivatie te schrijven om de kans op succes zo groot mogelijk te maken.
U kunt ons ook telefonisch bereiken via 033 - 204 8 204.
Functieomschrijving
Startdatum: 8-8-2016
Einddatum: 8-11-2016
Optie op verlenging: Ja
Aantal uur per week: 24
Sluitingsdatum: 8-8-2016 om 8:00 uur
Het project Verwerving WMO 2017 van de gemeente heeft als doel om de nieuwe inkoop van Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) diensten voor 2017 te realiseren. Het betreft hier inkoop van (zorg)producten en/of diensten voor Huishoudelijke Hulp, Dagbesteding en -begeleiding. De gemeente Den Haag koopt deze (zorg)producten en/of diensten vanaf 2017 in middels arrangementen. Deze verandering heeft grote impact op de informatievoorziening en vereist aanpassingen in de werkwijze en processen van de uitvoerende afdelingen en de ICT die gebruikt wordt ter ondersteuning van de werkprocessen voor de WMO.
De uitvoering van deze processen is ondergebracht bij de afdeling WMO Individuele Voorzieningen (WMO IV) van Sociale Zaken en Werkgelegenheidsprojecten (SZW) en de Tijdelijke Uitvoering Organisatie, een programma-organisatie onder gezamenlijke aansturing van de diensten Onderwijs, Cultuur en Welzijn (OCW) en Sociale Zaken en Werkgelegenheidsprojecten (SZW). Om de impact van deze verandering op de processen van de WMO IV en TUO te bepalen en om verbetermogelijkheden binnen deze processen te onderzoeken wordt extra inzet van een (medior) business analist of informatie-adviseur gevraagd voor een gemiddelde inzet van twee a drie dagen per week in de periode augustus en september. Tijdens deze periode worden knelpunten geïnventariseerd, scenarios opgesteld en oplossingsrichtingen geformuleerd en business cases uitgewerkt. In bijlage 1 is een eerste inventarisatie van knelpunten bijgesloten. Verlenging tot eind van het jaar na deze periode is mogelijk wanneer blijkt dat voorgestelde oplossingsrichtingen haalbaar en realistisch zijn.
De (medior) business analist of informatie-adviseur heeft de volgende taken/werkzaamheden:
organiseert en faciliteert workshops en sessies met professionals (opdrachtgevers, managers en medewerkers) vanuit de primaire processen om knelpunten te verzamelen
voert zelfstandig analyses uit naar benodigde aanpassingen in werkwijzen en/of processen
werkt diverse scenarios en oplossingsrichtingen uit
bepaalt de impact van deze scenarios en maakt de gap inzichtelijk
voert kosten- en batenanalyses uit en stelt business cases op voor de voorgestelde veranderingen
rapporteert over de voortgang op diverse niveaus en neemt stakeholders en belanghebbenden mee in de veranderingen
werkt samen en stemt af met de I-projectmanager Inkoop WMO 2017
Hiermee wordt de basis gelegd voor de functionele specificaties voor doorvoeren van verbeteringen in de processen en ondersteunende informatievoorziening van de afdeling WMO IV en de TUO.
De (medior) business analist of informatie-adviseur rapporteert aan de implementatiemanager Verwerving WMO 2017.
Functie-eisen
- Minimaal afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur richting bedrijfskunde, economie.
- Minimaal 3 jaar en maximaal 10 jaar ervaring als business analist of informatie-adviseur.
- Ervaring bij decentrale overheid/het sociale domein en de WMO is vereist.
- Lean Six Sigma is een pré.
- Ervaring met het geven en faciliteren van workshops.
- Ervaring met Business Process Redesign / procesontwerp.
- Ervaring met informatieanalyse en scenarioanalyse.
- Ervaring met opstellen en uitwerken van business cases en/of kosten baten analyses.
- Ervaring met ontwerp, bouw en implementatie van informatiesystemen.