ID: 105728
Communicatie adviseur
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
‘Samenwerken en verbinden‘. Dat doet Regio Twente, vóór en samen met de 14 Twentse gemeenten en
maatschappelijke partners. Samen werken we aan een vitaal, innovatief en krachtig Twente. Met elkaar, om
de kennisregio Twente duurzaam te versterken. Vol trots voor alle Twentenaren. Zodat zij prettig wonen in een
veilige omgeving, gezond leven, fijn werken en goed kunnen toeven. Twentse gemeenten werken slim samen.
Met een Twentse nuchtere aanpak en vakmanschap. Bij Regio Twente komen nieuwe vormen van Twentse
samenwerking tot bloei.
Regio Twente kent de domeinen Bedrijfsvoering, Leefomgeving en Gezondheid (GGD Twente). Het
domein Bedrijfsvoering ondersteunt het bestuur, het management en de organisatie.
Functiebeschrijving
Het team Communicatie versterkt en bewaakt de identiteit van de organisatie en haar merken. We
adviseren, initiëren en faciliteren over de volle breedte van het communicatievak. Daarbij richten we ons
op een goede, integrale dienstverlening voor onze klanten, in een veranderende organisatie/omgeving. Je krijgt te maken met communicatievraagstukken vanuit verschillende projecten en werkterreinen. Je
belangrijkste aandachtsgebied wordt het domein Leefomgeving en specifiek de Organisatie voor Zorg en
Jeugdhulp Twente (OZJT/Samen14).
Binnen OZJT/Samen14 werken de 14 Twentse gemeenten samen in de inkoop en monitoring van het
sociaal domein. Deze organisatie richt zich onder meer op het opstellen van de inkoopstrategie, het
contracteren van aanbieders Jeugdhulp en WMO, opdrachtgeverschap Veilig Thuis Twente, het financieel
en kwalitatief monitoren en signaleren en ondersteunen van de samenwerking Samen14 met o.m.
communicatie en secretariaat. OZJT bestaat sinds 1 januari 2015; in de loop van 2017 vindt evaluatie
plaats, waarna besluitvorming over het vervolg per 2018 plaatsvindt. Binnen Leefomgeving is naast OZJT o.m. behoefte aan communicatie ondersteuning rondom de
recreatieparken en spelen binnen Regio Twente uitdagingen op het gebied van interne communicatie.
Functie-eisen
Als communicatieadviseur vertaal je actief de (corporate) communicatiestrategie naar een plan van
aanpak / programma. Je weet wat er speelt - zowel intern als extern - en verbindt dit met elkaar. Je geeft
de procescommunicatie vorm, haalt actief informatie op en bent nieuwsgierig naar ontwikkelingen. Je
speelt flexibel in op trends en ontwikkelingen binnen het communicatievak en maakt daarbij optimaal
gebruik van digitalisering. Je hebt een heldere visie op het gebruik van (digitale) media en
communicatietools en past deze toe ten behoeve van samenwerking en innovatie. Je werkt goed samen,
op een projectmatige wijze, en geeft waar nodig functioneel sturing aan collega's.
Binnen OZJT ben je daarnaast specifiek verantwoordelijk voor het bewaken van hoofdlijnen voor de
website en de nieuwsbrief, het ontwikkelen van een visie op de inzet van middelen. Daarnaast weet je het
netwerk van communicatieadviseurs van de Twentse gemeenten goed in te zetten. Je verzorgt de PR en formuleert krachtige kernboodschappen, bijvoorbeeld ten behoeve van woordvoeringslijnen. Daarnaast
ben je betrokken bij de organisatie van evenementen en het ontwikkelen van jaarverslagen en –plannen. Je zorgt daarbij met je collega's voor een goede samenwerking richting klant en het borgen van
continuïteit van dienstverlening, door samen op te trekken in relevante dossiers.
Je hebt een HBO/Bachelor-opleiding succesvol afgerond en beschikt over minimaal 3 jaar relevante
werkervaring als communicatieadviseur. Je bent daarmee in staat leidinggevenden en medewerkers in
een veranderende omgeving op een klantgerichte wijze te ondersteunen. Je hebt bewezen visie/strategie
te kunnen opstellen en vertalen in een communicatieprogramma en weet je wat nodig is voor succesvolle
implementatie. In je rol als adviseur ben je een stevige partner voor het management: onafhankelijk,
kritisch, gedreven en verbindend. Je kunt omgaan met belangentegenstellingen en tijdsdruk en bewaart
overzicht en rust in een hectische omgeving. Voor succesvol functioneren beschik je in ieder geval over
de competenties overtuigingskracht, omgevingsbewustzijn en bestuurlijke sensitiviteit.
Kortom: we zoeken een creatieve, actieve zelfstarter die innovatief en ondernemend van geest is en een
zakelijke insteek hanteert.
Arbeidsvoorwaarden
Een leuke, afwisselende baan met betrokken, enthousiaste en creatieve collega's, zowel bij onze klanten
als binnen team Communicatie/domein Bedrijfsvoering.
We bieden een vooralsnog tijdelijke aanstelling tot en met 31 december 2017 van maximaal 36 uur per
week. Bij meerdere geschikte kandidaten is het mogelijk dat de functie door twee parttimers wordt
ingevuld. Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal € 4.105 bruto per maand
(schaal 10) bij een fulltime aanstelling. Je wordt tijdelijk aangesteld (payroll/detachering is mogelijk).
maatschappelijke partners. Samen werken we aan een vitaal, innovatief en krachtig Twente. Met elkaar, om
de kennisregio Twente duurzaam te versterken. Vol trots voor alle Twentenaren. Zodat zij prettig wonen in een
veilige omgeving, gezond leven, fijn werken en goed kunnen toeven. Twentse gemeenten werken slim samen.
Met een Twentse nuchtere aanpak en vakmanschap. Bij Regio Twente komen nieuwe vormen van Twentse
samenwerking tot bloei.
Regio Twente kent de domeinen Bedrijfsvoering, Leefomgeving en Gezondheid (GGD Twente). Het
domein Bedrijfsvoering ondersteunt het bestuur, het management en de organisatie.
Functiebeschrijving
Het team Communicatie versterkt en bewaakt de identiteit van de organisatie en haar merken. We
adviseren, initiëren en faciliteren over de volle breedte van het communicatievak. Daarbij richten we ons
op een goede, integrale dienstverlening voor onze klanten, in een veranderende organisatie/omgeving. Je krijgt te maken met communicatievraagstukken vanuit verschillende projecten en werkterreinen. Je
belangrijkste aandachtsgebied wordt het domein Leefomgeving en specifiek de Organisatie voor Zorg en
Jeugdhulp Twente (OZJT/Samen14).
Binnen OZJT/Samen14 werken de 14 Twentse gemeenten samen in de inkoop en monitoring van het
sociaal domein. Deze organisatie richt zich onder meer op het opstellen van de inkoopstrategie, het
contracteren van aanbieders Jeugdhulp en WMO, opdrachtgeverschap Veilig Thuis Twente, het financieel
en kwalitatief monitoren en signaleren en ondersteunen van de samenwerking Samen14 met o.m.
communicatie en secretariaat. OZJT bestaat sinds 1 januari 2015; in de loop van 2017 vindt evaluatie
plaats, waarna besluitvorming over het vervolg per 2018 plaatsvindt. Binnen Leefomgeving is naast OZJT o.m. behoefte aan communicatie ondersteuning rondom de
recreatieparken en spelen binnen Regio Twente uitdagingen op het gebied van interne communicatie.
Functie-eisen
Als communicatieadviseur vertaal je actief de (corporate) communicatiestrategie naar een plan van
aanpak / programma. Je weet wat er speelt - zowel intern als extern - en verbindt dit met elkaar. Je geeft
de procescommunicatie vorm, haalt actief informatie op en bent nieuwsgierig naar ontwikkelingen. Je
speelt flexibel in op trends en ontwikkelingen binnen het communicatievak en maakt daarbij optimaal
gebruik van digitalisering. Je hebt een heldere visie op het gebruik van (digitale) media en
communicatietools en past deze toe ten behoeve van samenwerking en innovatie. Je werkt goed samen,
op een projectmatige wijze, en geeft waar nodig functioneel sturing aan collega's.
Binnen OZJT ben je daarnaast specifiek verantwoordelijk voor het bewaken van hoofdlijnen voor de
website en de nieuwsbrief, het ontwikkelen van een visie op de inzet van middelen. Daarnaast weet je het
netwerk van communicatieadviseurs van de Twentse gemeenten goed in te zetten. Je verzorgt de PR en formuleert krachtige kernboodschappen, bijvoorbeeld ten behoeve van woordvoeringslijnen. Daarnaast
ben je betrokken bij de organisatie van evenementen en het ontwikkelen van jaarverslagen en –plannen. Je zorgt daarbij met je collega's voor een goede samenwerking richting klant en het borgen van
continuïteit van dienstverlening, door samen op te trekken in relevante dossiers.
Je hebt een HBO/Bachelor-opleiding succesvol afgerond en beschikt over minimaal 3 jaar relevante
werkervaring als communicatieadviseur. Je bent daarmee in staat leidinggevenden en medewerkers in
een veranderende omgeving op een klantgerichte wijze te ondersteunen. Je hebt bewezen visie/strategie
te kunnen opstellen en vertalen in een communicatieprogramma en weet je wat nodig is voor succesvolle
implementatie. In je rol als adviseur ben je een stevige partner voor het management: onafhankelijk,
kritisch, gedreven en verbindend. Je kunt omgaan met belangentegenstellingen en tijdsdruk en bewaart
overzicht en rust in een hectische omgeving. Voor succesvol functioneren beschik je in ieder geval over
de competenties overtuigingskracht, omgevingsbewustzijn en bestuurlijke sensitiviteit.
Kortom: we zoeken een creatieve, actieve zelfstarter die innovatief en ondernemend van geest is en een
zakelijke insteek hanteert.
Arbeidsvoorwaarden
Een leuke, afwisselende baan met betrokken, enthousiaste en creatieve collega's, zowel bij onze klanten
als binnen team Communicatie/domein Bedrijfsvoering.
We bieden een vooralsnog tijdelijke aanstelling tot en met 31 december 2017 van maximaal 36 uur per
week. Bij meerdere geschikte kandidaten is het mogelijk dat de functie door twee parttimers wordt
ingevuld. Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal € 4.105 bruto per maand
(schaal 10) bij een fulltime aanstelling. Je wordt tijdelijk aangesteld (payroll/detachering is mogelijk).