ID: 77234
fender Super champ rivera 82
€900,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Fender Superchamp uit de gepreze Rivera era begin jaren 80.
De rivera amps zijn de laatste handwires amps die door fender zijn geproduceerd in Amerika en klinken echt geweldig.
Werden standaard geleverd met een 10''eminence speaker en waren optioneel te verkrijgen met een 10" EV Speaker (denk SRV)
Ik heb beide speakers in mijn bezit en hij is dan ook te koop met de speaker naar keuze.
Komt met Footswitch!
De EV geeft hem wel echt een vettere en vollere sound en geeft hem volume genoeg om makkelijk boven een drummer uit te komen.
Kortom een geweldige vintage amp voor niet te veel geld.
Met eminece speaker bieden vanaf 800,-
Met EV Speaker bieden vanaf 900,-
Ruil met een telecaster bespreekbaar.
Hier wat info van het web;
In response to a steep decline in amplifier sales in the late 70s and early 80s, Fender restructured their amplifier design team in 1982. Managed by Paul Riveraof Rivera Amplification famethe team moved quickly in creating the II Series of Fender Amps, which were produced until 1986. Often called Rivera-era amps, this line included recognizable model names like the Showman, Deluxe Reverb, and Twin Reverb, as well as new models, like the Studio Lead, London Reverb, and Montreux. Each model sported one or more modern upgrades, including master volume controls, channel switching, active tone controls, graphic equalizers, and effects loops, among others.
The 86 Super Champ Deluxe featured here is one of the last examples of the modern circuitry upgrades that were housed in a more traditional package. With a nod to the early days of Fender Tweed amplifiers, the Super Champ Deluxe amps came with a natural oak cabinet and brown grille cloth. Two 6V6GTs pumped 18 watts of power into a 10" speaker, while a Master Volume knob controlled the overall output volume. Pulling out the Volume knob, or hitting a button on the optional footswitch, engaged a mid-gain lead channel, re-routing extra gain from the 12AT7 tube driving the reverb on the clean channel. A second Lead Level knob controlled output for this lead channel. If the player needed some extra cutting power, a tug on the Treble control resulted in a strong midrange boost.
De rivera amps zijn de laatste handwires amps die door fender zijn geproduceerd in Amerika en klinken echt geweldig.
Werden standaard geleverd met een 10''eminence speaker en waren optioneel te verkrijgen met een 10" EV Speaker (denk SRV)
Ik heb beide speakers in mijn bezit en hij is dan ook te koop met de speaker naar keuze.
Komt met Footswitch!
De EV geeft hem wel echt een vettere en vollere sound en geeft hem volume genoeg om makkelijk boven een drummer uit te komen.
Kortom een geweldige vintage amp voor niet te veel geld.
Met eminece speaker bieden vanaf 800,-
Met EV Speaker bieden vanaf 900,-
Ruil met een telecaster bespreekbaar.
Hier wat info van het web;
In response to a steep decline in amplifier sales in the late 70s and early 80s, Fender restructured their amplifier design team in 1982. Managed by Paul Riveraof Rivera Amplification famethe team moved quickly in creating the II Series of Fender Amps, which were produced until 1986. Often called Rivera-era amps, this line included recognizable model names like the Showman, Deluxe Reverb, and Twin Reverb, as well as new models, like the Studio Lead, London Reverb, and Montreux. Each model sported one or more modern upgrades, including master volume controls, channel switching, active tone controls, graphic equalizers, and effects loops, among others.
The 86 Super Champ Deluxe featured here is one of the last examples of the modern circuitry upgrades that were housed in a more traditional package. With a nod to the early days of Fender Tweed amplifiers, the Super Champ Deluxe amps came with a natural oak cabinet and brown grille cloth. Two 6V6GTs pumped 18 watts of power into a 10" speaker, while a Master Volume knob controlled the overall output volume. Pulling out the Volume knob, or hitting a button on the optional footswitch, engaged a mid-gain lead channel, re-routing extra gain from the 12AT7 tube driving the reverb on the clean channel. A second Lead Level knob controlled output for this lead channel. If the player needed some extra cutting power, a tug on the Treble control resulted in a strong midrange boost.