ID: 21477
Gainward GeForce TI4800-SE Gold GS2 128-bit 128MB DDR AGP 8X
€17,95
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Gainward GeForce TI4800-SE-8X XP 750 Ultra GS2 'Golden Sample' Titanium 128-bit 128MB DDR SDRAM AGP 8X
-Prijs € 17,95 + € 3,50 verzendbijdrage DHL / PostNL buspakket small track & trace 24 uur~ 2 werkdagen
-Ultra 750 'Golden Sample' GS uitvoering prestatie garantie, stabiliteit en overklok flexibiliteit.
-Snelle 128-bit Memory bus voor snelle Access / toegang GPU
-Maar liefst 8 Texture Mapping Units = Fillrate 2280 MTexel /sec (2.2 Giga Texels)
-Uitgerust met Shader Arcitectuur voor Complexe 3D Shading, Belichting, Textures in 3D
-Retro Gamers kaart met goede compatibiliteit bij oudere 3D games en besturingssytemen
-Uitgerust met de snelste AGP 8X interface, is compatibel met de meeste AGP sloten
-DVI-I digitale resoluties up to 2560 x 1600 en Full HD 1920 x 1080i
-VIVO aansluiting voor analoge HDTV-out up to 1080i Component en Video-In Videobewerking / Capture
-Geschikt als HTPC grafische kaart met TV-Encoder en Decodering MPEG
-Geforce 4 Titanium is Direct3D DX 8.1 compatibel en werk ook met DX 9 applicaties en Games
-Gebruik Windows XP HTPC, Workstation CG 3D, Multi View Animation, Creative Suite, Server systemen
-Windows XP, W2K, NT, Win 9XX, Linux, OpenBSD UNIX Windows Vista ForceWare Release 80 Version: 81.98 Release Date: February 7, 2006 81.98 XP drivers zonder Aero ondersteuning
-Windows Vista, *Windows 7 WDDM in XP-Compatibility mode ForceWare Release 80 Version: (Forceware 81.98 ) (of Forceware 72.30)
-3 maanden niet goed geld terug garantie
Omschrijving
Deze Gainward Golden Sample Geforce TI4800 Second Edition is een een grafische kaart die garant staat voor stabiele, maar zeer hoge prestaties binnen de Geforce series 4 en 5. Ook is een Gainward grafische kaart voorzien van een Golden Sample label uitvoerig getest en staat het garant voor flexibiliteit als het gaat om overklokken en sotfwarematig aanpassen. De TI4800-SE is een verbeterde top midrange uitvoering van de Geforce 4 Titanium series en is dan ook nu uitgerust met een snellere AGP 8X interface en een verbeterde 8 laagse print circuit board met verbeterde componenten.
Deze uitvoering is in staat om de prestaties van e High-End TI4600 te benaderen zowel als het gaat om GPU kloksnelheid als Memory / geheugen snelheid. De TI4800 maakt gebruik van snel Hynix 3,6ns DDR geheugen en een effectieve geheugenkloksnelheid van 550MHz en dat zou theoretische 750MHz kunnen behalen (XP=750 Ultra) met een framebuffer van 128MB. Dit geheugen is volledig voorzien van eigen passieve memory sinks voor de koeling op de voorzijde en achterzijde van de grafische kaart. De Gainward is ook voorzien van een snelle 128-bit geheugen interface tussen geheugen en de GPU =Grafische Processor voor snelle data verwerking van opgelagen beeld data naar volledige 3D componenten. De GPU TI4800-SE is dan iets lager geklokt dan de TI4600 echter ook de GPU heeft flexibiliteit en kan met de Gainward Expert Tool software worden verhoogt naar dewaarden van de High-End series.
De uitgebreidere grafische architectuur is voorzien van de InfiniteFX II engine bestaande uit 4 pixel pipelines met maar liefst 8 texture mapping units en kan standaard al een een Texture Fillrate van 2200 M/Texels/sec op het scherm weergeven (=2.2 GigaTexels) Daarnaast heeft de grafische architectuur ook2 Vertex Shader pipelines en 4 Raster Operator Units voor complexe 3D weergave zoals belichtiging, shaduwen en men heeft beschikking over minstens 4x Super Sampling Anti-aliasing. Gainward staat ook vandaag bekend om het leveren van high performance multimedia en gamers kaarten met hoge prestaties, deze Golden Sample editie is daar geen uitzondering op aangezien deze Geforce Titanium serie 4800 series al behoorlijk wat jaren geleden is geintroduceerd is de kwaliteit van deze grafische kaart gegarandeerd
Met een meedere Golden Awards van b.v Bjorn3D, Hardware Zone HardOCP en vele andere awards op zak als; Excellent en Value 4 Money, STATS is deze kaart dan ook aanbevolen voor goed werkende AGP 8X systemen waarmee grafische zwaardere applicaties worden uitgevoerd. Denk daarbij aan basic Animation3D,CG, Photoshop/ Creative Suite. De Retro Gamer heeft met deze Gainward TI4800-SE-8X is een perfecte tool om Games uit de DX9.0 maar zeker uit DX8.1 klasse goed te kunnen spelen zonder compatibiliteits issues, echter ook Doom 3 een zwaar shader spel is met de Geforce Titanium nog uit te voeren.
Ik adviseer deze kaart met Windows XP, W2K, ME 98 e.a. Linux, Unix Open BSD, Solaris te gebruiken. Win. Vista en Win 7 zijn alleen in Basic Display Driver, XP Compatibility Modus of met Forceware Version: 81.98 voor Vista 7, without WDDM, Aero te gebruiken
De kaart is gericht op digitale signalen en voorzien van 1 DVI-I Digitale / Analoge aansluiting, met hoge bandbreedte opties die dezelfde beeldkwaliteit als HDMI heeft. In Dual Link modus kunnen zelfs resoluties van 2560 x1600 worden behaalt. Naast DVI heeft de kaart ook de standaard analoge VGA aansluiting voor analoge LCD schermen De uitgebreide HDTV 9-polige VIVO (video-in video-out) aansluiting heeft analoge TV S-Video tot Analoge HDTV component RGB/YPbPr/(HD encoded) mogelijkheden en kan gebruikt worden om TV en Video signalen te ontvangen (VIVO) waardoor de kaart ook gebruikt kan worden voor screencapture en videobewerking met opname van bijvoorbeeld camcorder etc.
Specificaties
GPU NV28 A2 150 nm TI4800-SE-8X Ultra GS2 Golden Sample
-Processor clock speed 275 MHz (~320 Mhz overklok potential)
-Memory Technology 128MB DDR SDRAM
-Memory speed Effective 550 MHz (~660 MHz potential')
-Memory bus 128-bit !!
-Memory bandwidth 8.0 GB/sec !!
-Pixel Shader Pipelines 4
-Vertex Shader Pipelines 2
-Texture Mapping Units (TMU) 8
-Raster Operator Units (ROP) 4
-Texture Fill Rate 2200 MTexels/sec !! Ruim 2.2 Giga-texels/per sec.
-Shader Operations 1100 MOperations/sec
-Pixel-Fill rate 1100 MPixels/sec
-Vertex Operations 0150 MVerticles/sec
-RAMDAC 350 MHz Dual Ram DAC's voor multi display view, DVD playback en gaming
-API Supported/ Full support DirectX 8.1* Direct3D , DirectX 9* Compatibel , OpenGL 1.5, Pixel-Shader model 1.3 Vertex Shader 1.1
* Als u een DirectX 8.1 compliant kaart gebruikt dan kunt u gewoon DirectX 9 installeren en gewoon DirectX 9 games spelen. U mist echter de extra features die een dergelijke game wel kan laten zien met een DirectX 9 compliant kaart (Dit verschilt per spel uiteraard) Een DirectX 8 kaart is namelijk wel DirectX 9 compatible, dat is wat anders dan compliant. * Als een kaart DirectX 9 compliant is betekent dat de kaart vrijwel alle grafische features van DirectX 9 hardwarematig ondersteund. Aanbevolen Windows XP, W2K, ME 98 e.a. Linux, Unix Open BSD, Solaris Voor Win. Vista 7 en 8 Forceware Version: 81.98 voor Vista 7, without WDDM, Aero, No Sli
-Decoding new mediaformats/ InfiniteFX II realistische licht technieken
-Max Resolution DVI 2560 x 1600 or VGA 2048 x 1536 85Hz Full HD 1920 x1080
-Dual view with two Monitors Multi Display
-HD/DVD full frame Playback
-Actieve Silent FAN Koeling en Heatsink/ Memory cooling Sinks
-Interface: AGP 8X (universele AGP 4X 2X 1X)
Aansluitingen
-1 x DVI-I Single 1600 x 1200 Dual Link (DVI->HDMI) Max Resolution DVI 2560 x 1600 or VGA 2048 x 1536 @ 85Hz
-1 x VGA H-15 2048 x 1536 @ 75 Hz
-1x VIVO (HD)TV-out 9 Pin-DIN (Video in en Video out) S-Video Component/ HDTV-Out/ YPbPr/ HD encoded
Fabrikant NVIDIA Technical details/ bron: NVIDIA
Special Features NVIDIA Geforce TI4800
InfiniteFX II engine:
-The NVIDIA nfiniteFX II Engine incorporates dual programmable Vertex Shaders, faster Pixel Shaders and 3D textures. The InfiniteFX II Engine gives developers the freedom to program a virtually
Infinite number of custom special effects to create true-to-life characters and environments.
-Accuview Ant aliasing (AA): The Accuview Antialiasing subsystem with advanced multisampling hardware delivers full-scene ant aliased quality at performance levels never before seen.
-nView Display Technology: The NView hardware and software technology
combination delivers maximum flexibility for multi-display options, and
provides unprecedented end-user control of the desktop experience. nView allows end-users to select any combination of multiple displays, including digital flat panels, analog CRTs, and TVs, and to modify the display properties using an intuitive software interface.
Chipset features
-The nVIDIA nfiniteFX II Engine enable a virtually infinite number of special effects that deliver the next leap in realism to 3D graphics
-Dual programmable Vertex Shaders.
-Advanced programmable Pixel Shaders.
-nfiniteFX II Engine for full programmability
-Procedural deformations
-Programmable matrix palette skinning
-Real-time hair and fur shading
-Keyframe animation interpolation
-Morphing
-Fog effects: Radial, Elevation,
-Non-linear
-Lens effects: Fish eye, Wide angle,
-Fresnel effects, Water refraction
-Programmable Pixel Shaders
-Phong-style lighting for per-pixel accuracy
-Dot3 bump mapping
-Anisotropic lighting
-Environmental bump mapping (EMBM)
-Procedural textures
-Per-pixel reflections
-nVIDIA Lightspeed Memory Architecture II.
-nVIDIA Accuview Antialiasing.
-3D Textures and Shadow Buffers.
-4 dual-rendering pipelines.
-8 texels per clock cycle.
-Dual cube environment mapping.
-High-Definition Video Processor (HDVP)
-AGP 8X with Fast Writes. (AGP 4X 2X 1X compatible)
-AGP 8X Texturing support.
-32-bit color with 32-bit Z/stencil buffer
.
-Z-correct true, reflective bump mapping
-High-performance 2D rendering engine.
-Hardware accelerated real-time shadows.
-True-color hardware cursor.
-Integrated hardware transform engine. Integrated hardware lighting engine.
-High Quality HDTV/ DVD Playback TV-Out and Video Modules.
-Multibuffering (double, triple, quad) for smooth animation and video playback.
-Microsoft DirectX® and S3TC® texture compression.
-nVIDIA Unified Driver Architecture (UDA)
bron: NVIDIA
-Prijs € 17,95 + € 3,50 verzendbijdrage DHL / PostNL buspakket small track & trace 24 uur~ 2 werkdagen
-Ultra 750 'Golden Sample' GS uitvoering prestatie garantie, stabiliteit en overklok flexibiliteit.
-Snelle 128-bit Memory bus voor snelle Access / toegang GPU
-Maar liefst 8 Texture Mapping Units = Fillrate 2280 MTexel /sec (2.2 Giga Texels)
-Uitgerust met Shader Arcitectuur voor Complexe 3D Shading, Belichting, Textures in 3D
-Retro Gamers kaart met goede compatibiliteit bij oudere 3D games en besturingssytemen
-Uitgerust met de snelste AGP 8X interface, is compatibel met de meeste AGP sloten
-DVI-I digitale resoluties up to 2560 x 1600 en Full HD 1920 x 1080i
-VIVO aansluiting voor analoge HDTV-out up to 1080i Component en Video-In Videobewerking / Capture
-Geschikt als HTPC grafische kaart met TV-Encoder en Decodering MPEG
-Geforce 4 Titanium is Direct3D DX 8.1 compatibel en werk ook met DX 9 applicaties en Games
-Gebruik Windows XP HTPC, Workstation CG 3D, Multi View Animation, Creative Suite, Server systemen
-Windows XP, W2K, NT, Win 9XX, Linux, OpenBSD UNIX Windows Vista ForceWare Release 80 Version: 81.98 Release Date: February 7, 2006 81.98 XP drivers zonder Aero ondersteuning
-Windows Vista, *Windows 7 WDDM in XP-Compatibility mode ForceWare Release 80 Version: (Forceware 81.98 ) (of Forceware 72.30)
-3 maanden niet goed geld terug garantie
Omschrijving
Deze Gainward Golden Sample Geforce TI4800 Second Edition is een een grafische kaart die garant staat voor stabiele, maar zeer hoge prestaties binnen de Geforce series 4 en 5. Ook is een Gainward grafische kaart voorzien van een Golden Sample label uitvoerig getest en staat het garant voor flexibiliteit als het gaat om overklokken en sotfwarematig aanpassen. De TI4800-SE is een verbeterde top midrange uitvoering van de Geforce 4 Titanium series en is dan ook nu uitgerust met een snellere AGP 8X interface en een verbeterde 8 laagse print circuit board met verbeterde componenten.
Deze uitvoering is in staat om de prestaties van e High-End TI4600 te benaderen zowel als het gaat om GPU kloksnelheid als Memory / geheugen snelheid. De TI4800 maakt gebruik van snel Hynix 3,6ns DDR geheugen en een effectieve geheugenkloksnelheid van 550MHz en dat zou theoretische 750MHz kunnen behalen (XP=750 Ultra) met een framebuffer van 128MB. Dit geheugen is volledig voorzien van eigen passieve memory sinks voor de koeling op de voorzijde en achterzijde van de grafische kaart. De Gainward is ook voorzien van een snelle 128-bit geheugen interface tussen geheugen en de GPU =Grafische Processor voor snelle data verwerking van opgelagen beeld data naar volledige 3D componenten. De GPU TI4800-SE is dan iets lager geklokt dan de TI4600 echter ook de GPU heeft flexibiliteit en kan met de Gainward Expert Tool software worden verhoogt naar dewaarden van de High-End series.
De uitgebreidere grafische architectuur is voorzien van de InfiniteFX II engine bestaande uit 4 pixel pipelines met maar liefst 8 texture mapping units en kan standaard al een een Texture Fillrate van 2200 M/Texels/sec op het scherm weergeven (=2.2 GigaTexels) Daarnaast heeft de grafische architectuur ook2 Vertex Shader pipelines en 4 Raster Operator Units voor complexe 3D weergave zoals belichtiging, shaduwen en men heeft beschikking over minstens 4x Super Sampling Anti-aliasing. Gainward staat ook vandaag bekend om het leveren van high performance multimedia en gamers kaarten met hoge prestaties, deze Golden Sample editie is daar geen uitzondering op aangezien deze Geforce Titanium serie 4800 series al behoorlijk wat jaren geleden is geintroduceerd is de kwaliteit van deze grafische kaart gegarandeerd
Met een meedere Golden Awards van b.v Bjorn3D, Hardware Zone HardOCP en vele andere awards op zak als; Excellent en Value 4 Money, STATS is deze kaart dan ook aanbevolen voor goed werkende AGP 8X systemen waarmee grafische zwaardere applicaties worden uitgevoerd. Denk daarbij aan basic Animation3D,CG, Photoshop/ Creative Suite. De Retro Gamer heeft met deze Gainward TI4800-SE-8X is een perfecte tool om Games uit de DX9.0 maar zeker uit DX8.1 klasse goed te kunnen spelen zonder compatibiliteits issues, echter ook Doom 3 een zwaar shader spel is met de Geforce Titanium nog uit te voeren.
Ik adviseer deze kaart met Windows XP, W2K, ME 98 e.a. Linux, Unix Open BSD, Solaris te gebruiken. Win. Vista en Win 7 zijn alleen in Basic Display Driver, XP Compatibility Modus of met Forceware Version: 81.98 voor Vista 7, without WDDM, Aero te gebruiken
De kaart is gericht op digitale signalen en voorzien van 1 DVI-I Digitale / Analoge aansluiting, met hoge bandbreedte opties die dezelfde beeldkwaliteit als HDMI heeft. In Dual Link modus kunnen zelfs resoluties van 2560 x1600 worden behaalt. Naast DVI heeft de kaart ook de standaard analoge VGA aansluiting voor analoge LCD schermen De uitgebreide HDTV 9-polige VIVO (video-in video-out) aansluiting heeft analoge TV S-Video tot Analoge HDTV component RGB/YPbPr/(HD encoded) mogelijkheden en kan gebruikt worden om TV en Video signalen te ontvangen (VIVO) waardoor de kaart ook gebruikt kan worden voor screencapture en videobewerking met opname van bijvoorbeeld camcorder etc.
Specificaties
GPU NV28 A2 150 nm TI4800-SE-8X Ultra GS2 Golden Sample
-Processor clock speed 275 MHz (~320 Mhz overklok potential)
-Memory Technology 128MB DDR SDRAM
-Memory speed Effective 550 MHz (~660 MHz potential')
-Memory bus 128-bit !!
-Memory bandwidth 8.0 GB/sec !!
-Pixel Shader Pipelines 4
-Vertex Shader Pipelines 2
-Texture Mapping Units (TMU) 8
-Raster Operator Units (ROP) 4
-Texture Fill Rate 2200 MTexels/sec !! Ruim 2.2 Giga-texels/per sec.
-Shader Operations 1100 MOperations/sec
-Pixel-Fill rate 1100 MPixels/sec
-Vertex Operations 0150 MVerticles/sec
-RAMDAC 350 MHz Dual Ram DAC's voor multi display view, DVD playback en gaming
-API Supported/ Full support DirectX 8.1* Direct3D , DirectX 9* Compatibel , OpenGL 1.5, Pixel-Shader model 1.3 Vertex Shader 1.1
* Als u een DirectX 8.1 compliant kaart gebruikt dan kunt u gewoon DirectX 9 installeren en gewoon DirectX 9 games spelen. U mist echter de extra features die een dergelijke game wel kan laten zien met een DirectX 9 compliant kaart (Dit verschilt per spel uiteraard) Een DirectX 8 kaart is namelijk wel DirectX 9 compatible, dat is wat anders dan compliant. * Als een kaart DirectX 9 compliant is betekent dat de kaart vrijwel alle grafische features van DirectX 9 hardwarematig ondersteund. Aanbevolen Windows XP, W2K, ME 98 e.a. Linux, Unix Open BSD, Solaris Voor Win. Vista 7 en 8 Forceware Version: 81.98 voor Vista 7, without WDDM, Aero, No Sli
-Decoding new mediaformats/ InfiniteFX II realistische licht technieken
-Max Resolution DVI 2560 x 1600 or VGA 2048 x 1536 85Hz Full HD 1920 x1080
-Dual view with two Monitors Multi Display
-HD/DVD full frame Playback
-Actieve Silent FAN Koeling en Heatsink/ Memory cooling Sinks
-Interface: AGP 8X (universele AGP 4X 2X 1X)
Aansluitingen
-1 x DVI-I Single 1600 x 1200 Dual Link (DVI->HDMI) Max Resolution DVI 2560 x 1600 or VGA 2048 x 1536 @ 85Hz
-1 x VGA H-15 2048 x 1536 @ 75 Hz
-1x VIVO (HD)TV-out 9 Pin-DIN (Video in en Video out) S-Video Component/ HDTV-Out/ YPbPr/ HD encoded
Fabrikant NVIDIA Technical details/ bron: NVIDIA
Special Features NVIDIA Geforce TI4800
InfiniteFX II engine:
-The NVIDIA nfiniteFX II Engine incorporates dual programmable Vertex Shaders, faster Pixel Shaders and 3D textures. The InfiniteFX II Engine gives developers the freedom to program a virtually
Infinite number of custom special effects to create true-to-life characters and environments.
-Accuview Ant aliasing (AA): The Accuview Antialiasing subsystem with advanced multisampling hardware delivers full-scene ant aliased quality at performance levels never before seen.
-nView Display Technology: The NView hardware and software technology
combination delivers maximum flexibility for multi-display options, and
provides unprecedented end-user control of the desktop experience. nView allows end-users to select any combination of multiple displays, including digital flat panels, analog CRTs, and TVs, and to modify the display properties using an intuitive software interface.
Chipset features
-The nVIDIA nfiniteFX II Engine enable a virtually infinite number of special effects that deliver the next leap in realism to 3D graphics
-Dual programmable Vertex Shaders.
-Advanced programmable Pixel Shaders.
-nfiniteFX II Engine for full programmability
-Procedural deformations
-Programmable matrix palette skinning
-Real-time hair and fur shading
-Keyframe animation interpolation
-Morphing
-Fog effects: Radial, Elevation,
-Non-linear
-Lens effects: Fish eye, Wide angle,
-Fresnel effects, Water refraction
-Programmable Pixel Shaders
-Phong-style lighting for per-pixel accuracy
-Dot3 bump mapping
-Anisotropic lighting
-Environmental bump mapping (EMBM)
-Procedural textures
-Per-pixel reflections
-nVIDIA Lightspeed Memory Architecture II.
-nVIDIA Accuview Antialiasing.
-3D Textures and Shadow Buffers.
-4 dual-rendering pipelines.
-8 texels per clock cycle.
-Dual cube environment mapping.
-High-Definition Video Processor (HDVP)
-AGP 8X with Fast Writes. (AGP 4X 2X 1X compatible)
-AGP 8X Texturing support.
-32-bit color with 32-bit Z/stencil buffer
.
-Z-correct true, reflective bump mapping
-High-performance 2D rendering engine.
-Hardware accelerated real-time shadows.
-True-color hardware cursor.
-Integrated hardware transform engine. Integrated hardware lighting engine.
-High Quality HDTV/ DVD Playback TV-Out and Video Modules.
-Multibuffering (double, triple, quad) for smooth animation and video playback.
-Microsoft DirectX® and S3TC® texture compression.
-nVIDIA Unified Driver Architecture (UDA)
bron: NVIDIA