ID: 68403
Hunter Formula One 23 ft planerend kajuittjacht MET TRAILER!
€4.500,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Hunter Formula One "Omnivor" NED 5109
Zeer snel zeilend maar ook praktisch schip;
- Makkelijk alleen te zeilen, alles is geoptimaliseerd voor solo vaart.
- Ruime kuip waar je makkelijk met 6 volwassenen kan zitten
- 13 knopen onder spi is absoluut haalbaar
- slapen met 4 personen kan door de 4 bedden van langer dan 210cm
- De boot is trailerbaar op de bijhorende trailer en gaat eenvouwdig dankzij de ophaalbare
kiel en trailer met aparte hellingkar, waterdiepte van 60 a 70 cm is voldoende.
- De mast is te strijken dankzij het aangebrachte strijkwant.
- Zeilen blijven goed op de giek liggen dankzij de lazyjacks.
- Voor extra comfort is het mogenlijkheid om watertank terug te plaatsen (heb ik verwijderd ivm gewicht)
Bouwjaar 1984 (een van de meetbrieven geeft aan 1989)
Gewicht: 890 kilo, waarvan 380 kilo balast in de torpedo kiel op 1,4 meter Dit zorgt voor goede stabiliteit en hoog zeildragende vermogen (bijna 30m2 aan de wind en 49m2 onder spi)
Trailer: originele werftrailer Merk Belmar met Kenteken en losse helling kar (nieuwe banden, as en koppeling)
Maten: 6,75 * 2,40 m
Diepgang: 1,40 m
Ligplaats Niftrik, nabij Wijchen (niet inbegrepen in de koop)
Zeilen: Grootzeil 1 van Hagoort wedstrijd grade dacron met temperkote (harde coating) 2 reven, goed
Grootzeil 2 minder vlak maar nog goed, fabrieks zeil is 8 jaar gebruikt.
Genua van Heineke sails, met blauwe bies, goed
High aspect hagoort, wedstrijd zeil met temperkote, goed.
Werkfok hagoort medium temperkote zeer goed
Stormfok, nagenoeg niet gebruikt
Spi hagoort, wat reperaties van de zeilmaker maar nog goed
Een zeiler met ambitieuze wedstrijd aspiraties zal moeten overwegen om een deel van de zeilen te vervangen (Main? , Genua en Spi te upgraden). Voor de toerzeiler / "eens een keer" wedstrijdzeiler zijn de zeilen nog prima. Vorig jaar zijn de zeilen door Hagoort nagekeken en vervangen was zeker nog niet nodig, ze waren trots op hun vakmanschap toen ze zagen hoe goed de zeilen nog waren en terecht!
De zeilen zijn zeer mooi te trimmen en de polar (fabriek gespecificeerde snelheid) is prima haalbaar.
Grootzeil 1 zit met leuvers in de mast ipv standaard pees, makkelijker strijken.
Maindrop (vaste zeilhoes) en strijkframe op het dek zijn niet inbegrepen bij de boot.
Interieur:
- Kussens zijn netjes (niet nieuw), dik en stevig genoeg om lekker op te slapen
- Bergvakken achter de rugleuning
- Bergvakken onder de banken
- Bergvakken onder de wantputtingen
- Bergvak in de kielkast
- Bakkist achter met meer dan voldoende ruimte
- Led verlichtings strips in kajuit
Inventaris / uitrsuting:
- mast steun voor op de spiegel (voor strijken van de mast en transport)
- 2e roer (moet worden opgeknapt)
- 2 set kajuitschotten 1 hout en 1 lexan
- 105AH Calcium accu
- 50AH reserve calcium accu
- Walstroom aansluiting
- 3 Kleur toplicht (geen led)
- Nieuw Luikrubber
- CQR anker met ketting en ankerlijn
- Lenspomp in de kuip
- Jockey om de kiel te hijsen (met nieuwe staalkabel)
- Hijskabel (Nieuw) om de boot op speciale oog op te tillen (mbv kraan)
- Spiboom + schoten.
- Lieren
- Spi beslag
- grootzeil huik
- Lazyjacks
geen motor inbegrepen
Wat is er de laatste tijd aan de boot gedaan:
- Kiel en roer ge-optimaliseerd en geshapped, 5 lagen epoxy en ideale trailing edge gemaakt (99% minder turbulentie tov origineel) 2015 / 2016
- nieuwe rvs scepters, waren alu en dus rot na die jaren 2016
- helmstok vervangen, weer hout (rvs versie zit erbij) 2016
- nieuwe antifouling systeem vanaf de gelcoat 3 lagen primer en 2 lagen Anti fouling, waarna deze is gepolijst 2015
- nieuw log en diepte meter Nasa duet 2015
- nieuwe verstaging en deels nieuwe spanners 2015
- opstap omgebouwd voor chemisch toilet en bergruimte.
- beslag opnieuw gekit en oude vervangen 2016
- Spinlock Spx klemmen voor vallen en reeflijnen 2015
- trailer is volledig gereviseerd, nieuwe banden, velgen, as en koppeling en staat op nederlands kenteken 2014
Alles bij elkaar een heerlijk scheepje om rap mee te varen, elk beetje verandering in trim is merkbaar.
Op vakantie is geen probleem als je niet op luxe bent gestelt.
Solo varen is zeer makkelijk door de plaatsing van beslag
Trim opties (allemaal bedienbaar vanuit de kuip)
- Achterstag 6 keer vertraagd
- Onderlijk 2 keer vertraagd
- Cunningham 2 keer vertraagd
- Neerhouder 6 keer vertraagd bedienbaar aan 2 kanten
- Barberhaulers / inhaler / uithaler
- Spi Uplift en downhaul
- 2 reven met enkellijns systeem
- Overloop
Zeer snel zeilend maar ook praktisch schip;
- Makkelijk alleen te zeilen, alles is geoptimaliseerd voor solo vaart.
- Ruime kuip waar je makkelijk met 6 volwassenen kan zitten
- 13 knopen onder spi is absoluut haalbaar
- slapen met 4 personen kan door de 4 bedden van langer dan 210cm
- De boot is trailerbaar op de bijhorende trailer en gaat eenvouwdig dankzij de ophaalbare
kiel en trailer met aparte hellingkar, waterdiepte van 60 a 70 cm is voldoende.
- De mast is te strijken dankzij het aangebrachte strijkwant.
- Zeilen blijven goed op de giek liggen dankzij de lazyjacks.
- Voor extra comfort is het mogenlijkheid om watertank terug te plaatsen (heb ik verwijderd ivm gewicht)
Bouwjaar 1984 (een van de meetbrieven geeft aan 1989)
Gewicht: 890 kilo, waarvan 380 kilo balast in de torpedo kiel op 1,4 meter Dit zorgt voor goede stabiliteit en hoog zeildragende vermogen (bijna 30m2 aan de wind en 49m2 onder spi)
Trailer: originele werftrailer Merk Belmar met Kenteken en losse helling kar (nieuwe banden, as en koppeling)
Maten: 6,75 * 2,40 m
Diepgang: 1,40 m
Ligplaats Niftrik, nabij Wijchen (niet inbegrepen in de koop)
Zeilen: Grootzeil 1 van Hagoort wedstrijd grade dacron met temperkote (harde coating) 2 reven, goed
Grootzeil 2 minder vlak maar nog goed, fabrieks zeil is 8 jaar gebruikt.
Genua van Heineke sails, met blauwe bies, goed
High aspect hagoort, wedstrijd zeil met temperkote, goed.
Werkfok hagoort medium temperkote zeer goed
Stormfok, nagenoeg niet gebruikt
Spi hagoort, wat reperaties van de zeilmaker maar nog goed
Een zeiler met ambitieuze wedstrijd aspiraties zal moeten overwegen om een deel van de zeilen te vervangen (Main? , Genua en Spi te upgraden). Voor de toerzeiler / "eens een keer" wedstrijdzeiler zijn de zeilen nog prima. Vorig jaar zijn de zeilen door Hagoort nagekeken en vervangen was zeker nog niet nodig, ze waren trots op hun vakmanschap toen ze zagen hoe goed de zeilen nog waren en terecht!
De zeilen zijn zeer mooi te trimmen en de polar (fabriek gespecificeerde snelheid) is prima haalbaar.
Grootzeil 1 zit met leuvers in de mast ipv standaard pees, makkelijker strijken.
Maindrop (vaste zeilhoes) en strijkframe op het dek zijn niet inbegrepen bij de boot.
Interieur:
- Kussens zijn netjes (niet nieuw), dik en stevig genoeg om lekker op te slapen
- Bergvakken achter de rugleuning
- Bergvakken onder de banken
- Bergvakken onder de wantputtingen
- Bergvak in de kielkast
- Bakkist achter met meer dan voldoende ruimte
- Led verlichtings strips in kajuit
Inventaris / uitrsuting:
- mast steun voor op de spiegel (voor strijken van de mast en transport)
- 2e roer (moet worden opgeknapt)
- 2 set kajuitschotten 1 hout en 1 lexan
- 105AH Calcium accu
- 50AH reserve calcium accu
- Walstroom aansluiting
- 3 Kleur toplicht (geen led)
- Nieuw Luikrubber
- CQR anker met ketting en ankerlijn
- Lenspomp in de kuip
- Jockey om de kiel te hijsen (met nieuwe staalkabel)
- Hijskabel (Nieuw) om de boot op speciale oog op te tillen (mbv kraan)
- Spiboom + schoten.
- Lieren
- Spi beslag
- grootzeil huik
- Lazyjacks
geen motor inbegrepen
Wat is er de laatste tijd aan de boot gedaan:
- Kiel en roer ge-optimaliseerd en geshapped, 5 lagen epoxy en ideale trailing edge gemaakt (99% minder turbulentie tov origineel) 2015 / 2016
- nieuwe rvs scepters, waren alu en dus rot na die jaren 2016
- helmstok vervangen, weer hout (rvs versie zit erbij) 2016
- nieuwe antifouling systeem vanaf de gelcoat 3 lagen primer en 2 lagen Anti fouling, waarna deze is gepolijst 2015
- nieuw log en diepte meter Nasa duet 2015
- nieuwe verstaging en deels nieuwe spanners 2015
- opstap omgebouwd voor chemisch toilet en bergruimte.
- beslag opnieuw gekit en oude vervangen 2016
- Spinlock Spx klemmen voor vallen en reeflijnen 2015
- trailer is volledig gereviseerd, nieuwe banden, velgen, as en koppeling en staat op nederlands kenteken 2014
Alles bij elkaar een heerlijk scheepje om rap mee te varen, elk beetje verandering in trim is merkbaar.
Op vakantie is geen probleem als je niet op luxe bent gestelt.
Solo varen is zeer makkelijk door de plaatsing van beslag
Trim opties (allemaal bedienbaar vanuit de kuip)
- Achterstag 6 keer vertraagd
- Onderlijk 2 keer vertraagd
- Cunningham 2 keer vertraagd
- Neerhouder 6 keer vertraagd bedienbaar aan 2 kanten
- Barberhaulers / inhaler / uithaler
- Spi Uplift en downhaul
- 2 reven met enkellijns systeem
- Overloop