ID: 8705
Advertentie ID: #8705 is toegevoegd aan uw verlanglijst.
123 ignition. De elektronische ontsteking voor uw klassieker
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Nu zeer voordelig te koop via webshop https://www.123ignitionshop.com/nl/, alle beschikbare 123-ignition produkten. Prijzen vanaf 149,- euro voor een 2CV ontsteking tot 549,- euro voor een vrij-programmeerbare Rolls Royce V8 ontsteking.
Nu ook leverbaar: de 123\TUNE, eenvoudig zelf te programmeren en daardoor ideaal voor tunen en/of te gebruiken wanneer geen standaard ontsteking beschikbaar is! Mocht er alsnog een kleine aanpassing nodig zijn (bijvoorbeeld een tandwieltje dat overgezet moet worden), dan kunnen wij ook dit voor u verzorgen.
De 123 Ignition elektronische ontsteking is (standaard) leverbaar voor de volgende merken:
Alfa Romeo
Aston Martin
Austin Healey
Citroën
Fiat
Jaguar
Mercedes/ Borgward Isabella
MG
Mini
Morris
Land Rover
Peugeot
Porsche
Renault/ Daf 55/ DTR40/ DTR50 (dus ook voor bootmotoren)
Rolls Royce
Rover
Triumph
Volvo (dus ook voor boot motoren, Volvo Penta)
VW
Het ontstekingssysteem in klassieke auto´s veroorzaakt veel problemen. Na jaren van gebruik raakt de mechanische verdeler versleten en krijgt deze een steeds grotere afwijking. Alhoewel vervanging van de standaard contactpuntjes met een optische of magnetische opnemer een verbetering inhoudt, compenseert het niet de slijtage van het vervroegingsmechanisme, de verdeleras en de lagers in de verdeler.
De 123Ignition pakt het anders aan. De ontsteking wordt geleverd in een eigen aluminium behuizing. Deze behuizing ziet eruit als de originele ontsteking, er zit alleen een hi-tech computergestuurd ontstekingssysteem in. Terwijl alles er origineel uit blijft zien, krijgt u een optimaal ontstekingssysteem waardoor uw auto maximaal zal presteren.
Hieronder vindt u een beschrijving van de vier belangrijkste voordelen van een 123 ontsteking. Natuurlijk kunt u een en ander ook lezen op onze site: www.123ignitionshop.com, waarbij per 123 ontsteking de specifiek voor dat type geldende informatie is opgenomen.
Onderhoudsarme ontsteking
In de 123 ontsteking zijn alle mechanische delen zoals contactpuntjes, centrifugaal gewichtjes, veertjes, lagers en het vacuüm diagram vervangen door slechts een onderdeel: de centrale as met rotor. De interne elektronica verzorgt de juiste vervroeging en de optimale ontsteekhoek bij verschillende toerentallen. Hierdoor krijgt u bij elk toerental een maximale vonk. De onderdelen die gebruikt worden voor het op tijd zetten van de ontsteking zijn niet aan slijtage onderhevig! Eén keer goed afgesteld, hoeft u zich daar verder geen zorgen over te maken.
Zestien vervroegingskrommen
Met een kleine schakelaar achter de opening in de bodem van de behuizing kunt u de juiste ontstekingskrommen (curves) voor uw motor kiezen. Er vele verschillende curves beschreven door de fabrikant. U koopt dus één 123 ontsteking, met verschillende ontstekingscurves waardoor deze voor verschillende motoren toepasbaar is (dit geldt overigens niet voor alle ontstekingen, bijv. de 123\2CV heeft minder curves).
Gelijkloop
Gelijkloop is een technologie, normaal alleen toegepast voor formule 1 auto´s, waarbij zeer hoge toerentallen gehaald worden. Deze techniek wordt toegepast in de 123 ontsteking. De computer kijkt constant naar de hoeveelheid energie die wordt bijgedragen per cylinder. Stel je voor dat de compressie van één cylinder afwijkt ten opzichte van de andere cylinders, dan wordt de rotatie van het vliegwiel minder gelijkmatig. Hierdoor zal ook de rotatie van de nokkenas minder gelijkmatig verlopen. De 123 ontsteking detecteert dit en verstelt het ontstekingstijdstip per cylinder. Dit resulteert in een gelijkmatig lopende motor die meer vermogen levert en minder snel slijt.
Automatische contacthoekregeling
Een mechanische ontsteking heeft een vaste ontsteekhoek. Het gevolg hiervan kan zijn dat de bobine bij lage snelheden oververhit, en bij hoge snelheden een zwakkere vonk geeft en ´ploft´. Dit komt omdat de bobine een korte tijd nodig heeft om op te laden. Bij een vaste ontsteekhoek is deze tijd bij stationair lopen te lang waardoor de bobine oververhit kan raken. Bij hoge snelheden kan de laadtijd van de bobine te kort worden waardoor u een zwakkere vonk krijgt en zelfs het bekende ´ploffen´.
De 123 Ignition meet de hoeveelheid energie die de bobine instroomt en stelt deze op zo’n manier af dat u een maximale vonk krijgt bij alle toerentallen, zonder de bobine te overbelasten. Hierdoor zal de bobine dus nooit oververhit raken. Daarnaast wordt de stroom door de bobine afgeschakeld als de motor stilstaat -- ook in deze situatie zal uw bobine dus niet meer oververhit kunnen raken.
Nu ook leverbaar: de 123\TUNE, eenvoudig zelf te programmeren en daardoor ideaal voor tunen en/of te gebruiken wanneer geen standaard ontsteking beschikbaar is! Mocht er alsnog een kleine aanpassing nodig zijn (bijvoorbeeld een tandwieltje dat overgezet moet worden), dan kunnen wij ook dit voor u verzorgen.
De 123 Ignition elektronische ontsteking is (standaard) leverbaar voor de volgende merken:
Alfa Romeo
Aston Martin
Austin Healey
Citroën
Fiat
Jaguar
Mercedes/ Borgward Isabella
MG
Mini
Morris
Land Rover
Peugeot
Porsche
Renault/ Daf 55/ DTR40/ DTR50 (dus ook voor bootmotoren)
Rolls Royce
Rover
Triumph
Volvo (dus ook voor boot motoren, Volvo Penta)
VW
Het ontstekingssysteem in klassieke auto´s veroorzaakt veel problemen. Na jaren van gebruik raakt de mechanische verdeler versleten en krijgt deze een steeds grotere afwijking. Alhoewel vervanging van de standaard contactpuntjes met een optische of magnetische opnemer een verbetering inhoudt, compenseert het niet de slijtage van het vervroegingsmechanisme, de verdeleras en de lagers in de verdeler.
De 123Ignition pakt het anders aan. De ontsteking wordt geleverd in een eigen aluminium behuizing. Deze behuizing ziet eruit als de originele ontsteking, er zit alleen een hi-tech computergestuurd ontstekingssysteem in. Terwijl alles er origineel uit blijft zien, krijgt u een optimaal ontstekingssysteem waardoor uw auto maximaal zal presteren.
Hieronder vindt u een beschrijving van de vier belangrijkste voordelen van een 123 ontsteking. Natuurlijk kunt u een en ander ook lezen op onze site: www.123ignitionshop.com, waarbij per 123 ontsteking de specifiek voor dat type geldende informatie is opgenomen.
Onderhoudsarme ontsteking
In de 123 ontsteking zijn alle mechanische delen zoals contactpuntjes, centrifugaal gewichtjes, veertjes, lagers en het vacuüm diagram vervangen door slechts een onderdeel: de centrale as met rotor. De interne elektronica verzorgt de juiste vervroeging en de optimale ontsteekhoek bij verschillende toerentallen. Hierdoor krijgt u bij elk toerental een maximale vonk. De onderdelen die gebruikt worden voor het op tijd zetten van de ontsteking zijn niet aan slijtage onderhevig! Eén keer goed afgesteld, hoeft u zich daar verder geen zorgen over te maken.
Zestien vervroegingskrommen
Met een kleine schakelaar achter de opening in de bodem van de behuizing kunt u de juiste ontstekingskrommen (curves) voor uw motor kiezen. Er vele verschillende curves beschreven door de fabrikant. U koopt dus één 123 ontsteking, met verschillende ontstekingscurves waardoor deze voor verschillende motoren toepasbaar is (dit geldt overigens niet voor alle ontstekingen, bijv. de 123\2CV heeft minder curves).
Gelijkloop
Gelijkloop is een technologie, normaal alleen toegepast voor formule 1 auto´s, waarbij zeer hoge toerentallen gehaald worden. Deze techniek wordt toegepast in de 123 ontsteking. De computer kijkt constant naar de hoeveelheid energie die wordt bijgedragen per cylinder. Stel je voor dat de compressie van één cylinder afwijkt ten opzichte van de andere cylinders, dan wordt de rotatie van het vliegwiel minder gelijkmatig. Hierdoor zal ook de rotatie van de nokkenas minder gelijkmatig verlopen. De 123 ontsteking detecteert dit en verstelt het ontstekingstijdstip per cylinder. Dit resulteert in een gelijkmatig lopende motor die meer vermogen levert en minder snel slijt.
Automatische contacthoekregeling
Een mechanische ontsteking heeft een vaste ontsteekhoek. Het gevolg hiervan kan zijn dat de bobine bij lage snelheden oververhit, en bij hoge snelheden een zwakkere vonk geeft en ´ploft´. Dit komt omdat de bobine een korte tijd nodig heeft om op te laden. Bij een vaste ontsteekhoek is deze tijd bij stationair lopen te lang waardoor de bobine oververhit kan raken. Bij hoge snelheden kan de laadtijd van de bobine te kort worden waardoor u een zwakkere vonk krijgt en zelfs het bekende ´ploffen´.
De 123 Ignition meet de hoeveelheid energie die de bobine instroomt en stelt deze op zo’n manier af dat u een maximale vonk krijgt bij alle toerentallen, zonder de bobine te overbelasten. Hierdoor zal de bobine dus nooit oververhit raken. Daarnaast wordt de stroom door de bobine afgeschakeld als de motor stilstaat -- ook in deze situatie zal uw bobine dus niet meer oververhit kunnen raken.