ID: 121138
Medewerker Handhaving Sociale Zaken
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
De medewerker handhaving zal worden ingezet binnen het cluster boete.De teams van Sociale Zaken melden bij dit cluster wanneer klanten met een uitkering de inlichtingenplicht schenden.
Bedrijfsomschrijving
Matchd bemiddelt professionals voor tijdelijke en vaste vacatures. Wij werken samen met Freelancers maar ook met kandidaten die open staan voor een tijdelijk loondienstverband op basis van gewerkte uren via onze payroll organisatie.
U krijgt van ons altijd een terugkoppeling. Na de hierboven vermelde sluitingsdatum beoordelen wij elke sollicitatie en geven u een terugkoppeling. Mocht u binnen 3 werkdagen niets horen bel ons dan even, dan is er mogelijk iets fout gegaan. Als wij uw CV selecteren vragen wij altijd om meer informatie, vaak ook om referenties. Zorg ervoor dat je altijd 1 of 2 referenties gereed hebt.
Reacties ontvangen wij graag voorzien van een CV in word-formaat en een korte motivatie. Als u geselecteerd wordt vragen wij u altijd om een aanvullende, zeer specifieke, motivatie te schrijven om de kans op succes zo groot mogelijk te maken.
U kunt ons ook telefonisch bereiken via 033 - 204 8 204.
Functieomschrijving
Startdatum: 22-08-2016
Einddatum: 22-02-2017
Optie op verlenging: Ja
Aantal uur per week: 36
Sluitingsdatum: 03-08-2016 om 17:00 uur
Algemene informatie
Het team Handhaving verricht fraude- en boeteonderzoeken en ondersteunt medewerkers van de gemeente en andere gemeenten in Friesland bij vermoedens van fraude. Deze vacature is ontstaan doordat een medewerker binnen het team doorstroomt naar een ander cluster.
Functieomschrijving
De medewerker handhaving zal worden ingezet binnen het cluster boete. De teams van Sociale Zaken melden bij dit cluster wanneer klanten met een uitkering de inlichtingenplicht schenden. Het gaat hier meestal om het niet op tijd doorgeven van wijzigingen of aanleveren van gegevens. De medewerker handhaving kijkt eerst of alle procedures goed zijn gevolgd en maakt vervolgens een beoordeling of er een boete kan worden opgelegd. Er zijn criteria voor de hoogte van de boete en de afstemming op de persoonlijke omstandigheden van de klant. Hierna krijgt de klant een brief waarin hem het voornemen voor het opleggen van een boete wordt gemeld. Hij kan daar dan op reageren. Dat klantencontact gaat meestal per telefoon; een enkele keer vindt een gesprek in de spreekkamer plaats.
Tenslotte maakt de medewerker handhaving een rapportage en een beschikking. Volledig ingewerkte medewerkers hebben mandaat, dat betekent dat ze zelfstandig werken en zelf beslissingen mogen nemen.
Functie-eisen
Bedrijfsomschrijving
Matchd bemiddelt professionals voor tijdelijke en vaste vacatures. Wij werken samen met Freelancers maar ook met kandidaten die open staan voor een tijdelijk loondienstverband op basis van gewerkte uren via onze payroll organisatie.
U krijgt van ons altijd een terugkoppeling. Na de hierboven vermelde sluitingsdatum beoordelen wij elke sollicitatie en geven u een terugkoppeling. Mocht u binnen 3 werkdagen niets horen bel ons dan even, dan is er mogelijk iets fout gegaan. Als wij uw CV selecteren vragen wij altijd om meer informatie, vaak ook om referenties. Zorg ervoor dat je altijd 1 of 2 referenties gereed hebt.
Reacties ontvangen wij graag voorzien van een CV in word-formaat en een korte motivatie. Als u geselecteerd wordt vragen wij u altijd om een aanvullende, zeer specifieke, motivatie te schrijven om de kans op succes zo groot mogelijk te maken.
U kunt ons ook telefonisch bereiken via 033 - 204 8 204.
Functieomschrijving
Startdatum: 22-08-2016
Einddatum: 22-02-2017
Optie op verlenging: Ja
Aantal uur per week: 36
Sluitingsdatum: 03-08-2016 om 17:00 uur
Algemene informatie
Het team Handhaving verricht fraude- en boeteonderzoeken en ondersteunt medewerkers van de gemeente en andere gemeenten in Friesland bij vermoedens van fraude. Deze vacature is ontstaan doordat een medewerker binnen het team doorstroomt naar een ander cluster.
Functieomschrijving
De medewerker handhaving zal worden ingezet binnen het cluster boete. De teams van Sociale Zaken melden bij dit cluster wanneer klanten met een uitkering de inlichtingenplicht schenden. Het gaat hier meestal om het niet op tijd doorgeven van wijzigingen of aanleveren van gegevens. De medewerker handhaving kijkt eerst of alle procedures goed zijn gevolgd en maakt vervolgens een beoordeling of er een boete kan worden opgelegd. Er zijn criteria voor de hoogte van de boete en de afstemming op de persoonlijke omstandigheden van de klant. Hierna krijgt de klant een brief waarin hem het voornemen voor het opleggen van een boete wordt gemeld. Hij kan daar dan op reageren. Dat klantencontact gaat meestal per telefoon; een enkele keer vindt een gesprek in de spreekkamer plaats.
Tenslotte maakt de medewerker handhaving een rapportage en een beschikking. Volledig ingewerkte medewerkers hebben mandaat, dat betekent dat ze zelfstandig werken en zelf beslissingen mogen nemen.
Functie-eisen
- Aantoonbaar HBO werk- en denkniveau (harde eis)
- Minimaal een jaar ervaring in een soortgelijke functie (harde eis)
- Ervaring met GWS4all/ Suite (harde eis)
- HBO opleidingsniveau, bij voorkeur richting SJD
- Werkervaring als medewerker handhaving of als klantmanager inkomen