ID: 76245
NOC Operator
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Is 9 tot 5 niks voor jou? Durf je verantwoordelijkheid te nemen, ben je nieuwsgierig, stressbestendig en zoek je een uitdagende baan in de Internet sector?
Bedrijfsomschrijving
IT dienstverlener met een platte organisatie en een informele cultuur, waarin iedereen zichzelf kan zijn.
Bedrijfscultuur
Een technische dienstverlener met een platte en informele structuur, waarin iedereen zichzelf kan zijn. Werkplezier staat hoog in het vaandel, maar zij werken ook hard en zijn daardoor sinds 2001 sterk gegroeid.
Met inmiddels 65 collegas en een uitgebreid, internationaal klantenbestand is het zaak dat zij hun klanten 24×7 te woord kunnen staan met raad en daad. Vandaar dat opdrachtgever op zoek is naar collegas voor hun 24×7 Network Operations Center!
Functieomschrijving
Functie omschrijving NOC Operator: Jobco Support is voor opdrachtgever op zoek naar een 24x7 NOC Operator, binnen een jonge organisatie. Is 9 tot 5 niks voor jou? Durf jij verantwoordelijkheid te nemen, ben je nieuwsgierig, stressbestendig en zoek je een uitdagende baan in de Internet Sector? Met ondertussen bijna 65 collega's neemt opdrachtgever de verantwoordelijkheid voor IT omgevingen die altijd online moeten zijn. Problemen moeten direct uitgezocht worden en er worden rond de klok wijzigingen uitgevoerd. Om dit te coördineren is opdrachtgever een Network Operating Center aan het opbouwen, dat belangrijke netwerken en systemen 24x7 bewaakt en in continu contact staat met klanten, engineers en leveranciers. Voor dit jonge team ben ik op zoek naar een paar enthousiaste Operators!. Fulltime - Ploegendienst.
Wat heeft werkgever voor je in petto?
Functie-eisen
Functie eisen NOC Operator: Wat verwacht werkgever van jou?
Waar wordt werkgever vrolijk van?
Arbeidsvoorwaarden
Bedrijfsomschrijving
IT dienstverlener met een platte organisatie en een informele cultuur, waarin iedereen zichzelf kan zijn.
Bedrijfscultuur
Een technische dienstverlener met een platte en informele structuur, waarin iedereen zichzelf kan zijn. Werkplezier staat hoog in het vaandel, maar zij werken ook hard en zijn daardoor sinds 2001 sterk gegroeid.
Met inmiddels 65 collegas en een uitgebreid, internationaal klantenbestand is het zaak dat zij hun klanten 24×7 te woord kunnen staan met raad en daad. Vandaar dat opdrachtgever op zoek is naar collegas voor hun 24×7 Network Operations Center!
Functieomschrijving
Functie omschrijving NOC Operator: Jobco Support is voor opdrachtgever op zoek naar een 24x7 NOC Operator, binnen een jonge organisatie. Is 9 tot 5 niks voor jou? Durf jij verantwoordelijkheid te nemen, ben je nieuwsgierig, stressbestendig en zoek je een uitdagende baan in de Internet Sector? Met ondertussen bijna 65 collega's neemt opdrachtgever de verantwoordelijkheid voor IT omgevingen die altijd online moeten zijn. Problemen moeten direct uitgezocht worden en er worden rond de klok wijzigingen uitgevoerd. Om dit te coördineren is opdrachtgever een Network Operating Center aan het opbouwen, dat belangrijke netwerken en systemen 24x7 bewaakt en in continu contact staat met klanten, engineers en leveranciers. Voor dit jonge team ben ik op zoek naar een paar enthousiaste Operators!. Fulltime - Ploegendienst.
Wat heeft werkgever voor je in petto?
- Als NOC operator vorm je samen met 12 collega's de eerste lijn van het QNOC, dat 24x7 meerdere bedrijfskritische IT omgevingen bewaakt, waaronder een van de grootste internetknooppunten ter wereld en een baanbrekend glasvezelnetwerk met een miljoen gebruikers. Je werkt vanuit het kantoor op het Amstel Business Park in ploegendienst. Ochtend-, avond-, nacht- en weekenddiensten worden afgewisseld met vrije periodes van vier dagen.
- Tijdens de shifts hou je diverse monitoringsystemen in de gaten en als daar iets roods op verschijnt moet je inschatten wat de impact daarvan is. Als het echt goed stuk is moet je direct een engineer uit de koffiehoek of uit zijn bed bellen en vervolgens meteen de klant geruststellen. Als het allemaal wel meevalt maak je een ticket aan en herinner je de mensen daar en en toe eens vriendelijk aan.
- Je bent ook de sjaak als het om de telefoon gaat. 24x7 kunnen er klanten met vragen en problemen bellen. Gelukkig bellen ze niet over hun printer, je wordt gebeld door ontwikkelaars, systeem- en netwerkbeheerders met serieuze vragen over serieuze netwerken en systemen. Jij neemt de telefoon op, probeert te ontcijferen waar ze het over hebben en zet dit om in een goed leesbaar ticket voor de juiste afdeling. Als je hun vraag zelf al niet hebt beantwoord natuurlijk, want routinematige werkzaamheden, zoals het testen en resetten van verbindingen voer je zelfstandig uit. e verwachten wat dat betreft trouwens dat je veel voorkomende werkzaamheden herkent en met de engineers onderzoekt of daarvoor werkinstructies te maken zijn, die jij en je collega's probleemloos kunnen uitvoeren. Want hoe meer het NOC kan, hoe minder onze engineers uit de koffiehoek of uit hun bed gebeld hoeven worden.
- Nog even over tickets: ze hopen ook dat je het ticketsysteem regelmatig aanharkt. Dat je de binnenkomende tickets snel doorzet naar de juiste afdeling, maar ook gerelateerde zaken aan elkaar linkt, dubbele verzoeken samenvoegt en ontbrekende informatie toevoegt. Zo kunnen de engineers ze sneller oplossen en dat scheelt jou weer werkt, want... de klanten horen graag wat we aan het doen zijn voor ze, maar engineers praten liever tegen hun computer. Daarom hebben ze mensen zoals jij nodig die zo nu en dan even checken: hoe staat het met openstaande zaken en en daar vervolgens een praatje of mailtje over aanknoopt met de klant.
- Tot slot worden er continu door zowel werkgever als allerlei externe partijen geplande werkzaamheden uitgevoerd. Jij weet precies wanneer die moeten beginnen, wat de impact daarvan zou moeten zijn en wanneer ze weer eindigen. Dus, als iets niet volgens plan lijkt te verlopen ga je eens vragen of dat allemaal wel goed gaat.
- Als NOC Operator kom je in aanraking met allerlei technieken en klanten en krijg je op termijn de gelegenheid om ook zelf problemen op te lossen. Het is daarom een ideale functie om in korte tijd veel kennis en ervaring op te doen met 'de achterkant van het internet' : routers, switches, firewalls, storage, servers en alles wat daar tussenin zit.
- Je werktijden zijn tijdens je inwerkperiode van 9 tot 5, daarna zul je in een 2-2-2-4 ploegendienst ingezet worden. Dat houdt in dat je 2 dagen een ochtendshift van 6.45 tot 15.15 draait, gevolgd door 2 dagen een avondshift van 14.45 tot 23.15, gevolgd door 2 dagen een nachtdienst van 22.45 tot 07.15, gevolgd door 4 dagen lekker vrij.
Functie-eisen
Functie eisen NOC Operator: Wat verwacht werkgever van jou?
- Een flexibel sociaal leven, zodat je ca. 34 uur per week beschikbaar bent om in een 2-2-2- plegendienst een 24x7 bezetting te garanderen.
- Dat ze op je kunnen bouwen: je komt nooit te laat en bent altijd waakzaam.
- Aantoonbaar HBO of academisch werk- en denkniveau.
- Affiniteit met computers en internet, een mooie manier om te zetten dat je thuis ook regelmatig wat uurtjes voor (of is het nou achter?) een scherm doorbrengt.
- Dat je kan pinrgen, een traceroute kan lezen en weet wat het verschil is tussen MAC en een IP adres.
- Ervaring met het telefonisch helpen van mensen op een technische helpdesk.
- Dat we niet de hele tijd op je hoeven te letten. Dus dat je zelfstandig aan de slag gaat en aan de bel trekt als je er niet uit komt met Google. Of wanneer je je begint te vervelen.
- Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden.
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
- Dat je verder denkt dan je functieomschrijving lang is. Werkgever levert namelijk totaaloplossingen die alle lagen van het OSI model beslaan.
Waar wordt werkgever vrolijk van?
- Ervaring met het werken op een NOC is uiteraard belangrijk, dan kan jij er voor zorgen dat we niet dezelfde fouten maken als je vorige werkgever.
- Helpdesk ervaring is ook nooit weg.
- Ervaring met Ciena apparatuur kunnen ze heel goed gebruiken!
- Een Cisco CCNA certificering in de pocket of er mee bezig, scheelt een hoop uitleggen
- Ervaring met het werken in ploegen- of nachtdiensten
- Humor om te lachen.
Arbeidsvoorwaarden
- veel variatie, vrijheid en verantwoordelijkheid
- een manager die weet waar jij het over hebt
- elke dag nieuwe uitdagingen
- uitstekende, moderne arbeidsvoorwaarden
- doorgroeimogelijkheden naar bijvoorbeeld Network of Systeem Engineer
- free lunch!
- Het salaris zal bepaald worden op basis van opleiding en ervaring en zal tussen de €2300 en 2800 bruto per maand liggen wanneer je 34 uur per week meedraait in de 24-uurs ploegendienst.