ID: 76445
Projectmanager/ICT consultant.
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
OBVS is een jong detacherings bedrijf in de ICT. Momenteel is OBVS werkzaam bij overheden en financiële instellingen waar veelal mainframes en unix omgevingen gebruikt worden. De maatwerk software wordt op een modeldriven manier ontwikkeld met behulp van CA Gen of het Outsystems Agile platform. Maatwerk software is niet onze enige skill, we beschikken over een uitgebreid netwerk van professionals op alle werkgebieden van de ICT Detachering.
Functiebeschrijving
Doel en omschrijving van de opdracht
De opdrachtgever is een advies- en uitvoeringsorganisatie op het gebied van de Zorgverzekeringswet en de Wet langdurige Zorg (WLZ). De opdrachtgever heeft een belangrijk aandeel in het verbeteren van de kwaliteit, toegankelijkheid en betaalbaarheid van de Nederlandse gezondheidszorg. Dit aandeel levert
de opdrachtgever onder meer door te adviseren over de samenstelling van het basispakket, de verbetering van de kwaliteit van zorg te stimuleren, het middels publiekelijk toegankelijke websites beschikbaar stellen van informatie over de kwaliteit van zorg in Nederland, het uitvoeren van de risicoverevening en het beheren van de verschillende fondsen. Bij de opdrachtgever werken hoog opgeleide professionals met inhoudelijke kennis op het gebied van gezondheidszorg en de organisatie en verzekering ervan. Medewerkers werken in wisselende samenwerkingsverbanden die onze organisatiegrenzen overschrijden. De opdrachtgever zal zich ten behoeve van de adviestaken in toenemende mate mede baseren op analyse van grote gegevensverzamelingen die al dan niet in eigen beheer zijn.
De huidige kantoorautomatisering voldoet niet meer aan de verwachtingen van de gebruikers en is aan vervanging toe. De opdrachtgver heeft voor dit project het volgende doel geformuleerd: De medewerkers van onze organisatie nu en in de toekomst blijvend voorzien van een gewaardeerde, moderne digitale werkomgeving waarvan de beheerslasten te dragen zijn. De huidige situatie is als volgt te omschrijven:
Sterk verouderde kantoorautomatiseringsomgeving (o.a. MS Office 2003).
Beheerslasten zijn te hoog; deels veroorzaakt door het feit dat de organisatie bij het ontbreken van een heldere architectuur en informatiebeleid veelal koos voor best of breed oplossingen en voor gelijke functionaliteiten verschillende software kocht.
Geen goede match tussen noodzakelijke en gekocht functionaliteit (‘best of breed-policy' leidde vaak tot aanschaf van te zware/moeilijk te implementeren software).
Moeite om IT-professionals aan de markt te onttrekken en aan onze organisatie te binden; veel wisselende externe inhuur.
Heldere visie op beheer (insourcen, outsourcen, co-sourcing) ontbreekt.
Aanpasbaarheid van de digitale werkplek aan eisen/wensen van de gebruikers is minimaal, terwijl de wens tot aanpassing mede wordt ingegeven door de organisatiegrenzen overschrijdende samenwerkingsverbanden waarin medewerkers acteren.
Van april tot juli jl. heeft de opdrachtgever een onderzoek laten uitvoeren naar de gewenste toekomstige digitale werkomgeving. Het door het project opgeleverde advies omvat voorstellen voor concrete producten (software waarover in principe alle medewerkers op hun vaste en/of mobiele werkplek kunnen
beschikken) en voorstellen voor passende vormen van onderhoud en beheer van die digitale werkomgeving. Inmiddels is gekozen om te migreren naar Office 365 en het beheer hiervan te outsourcen. Daarnaast wil het Zorginstituut gebruik maken van Sharepoint voor onder andere het document management systeem. Nu de keuze is gemaakt, wordt gestart met de implementatiefase. Voor deze implementatiefase zijn we op zoek naar een stevige projectmanager die ook de nodige, voor deze opdracht relevante ICT-kennis (producten en markt) in huis heeft.
Beschrijving werkzaamheden
De projectmanager neemt het advies voor de nieuwe digitale werkomgeving als uitgangspunt. Bij het advies is een implementatieplan op hoofdlijnen geleverd. Het implementatieplan op hoofdlijnen laat zien dat 1 mei 2017 als implementatiedatum haalbaar is, mits de organisatie grote concessies wil
doen. De projectmanager dient het implementatieplan verder te concretiseren. Speciale aandacht in het implementatieplan dient te worden besteed aan de projectgroep, de kosten, de verschillende noodzakelijke stappen en de hiermee gepaard gaande tijdslijnen, de training en begeleiding van
gebruikers en de mogelijke concessies voor de organisatie en oplossingen hiervoor. Nadat het implementatieplan is goedgekeurd, kan met de implementatie worden gestart. De projectmanager is verantwoordelijk voor:
Het (laten) opstellen van de benodigde projectdocumenten (PID, projectplan, voortgangsrapportages, mijlpaalproducten,etc.).
Het opstellen van een implementatieplan
Het implementeren van de nieuwe kantoorautomatiseringsomgeving
Het sturen op resultaat, planning en geld.
Het aansturen het projectteam.
Rapportage aan stuurgroep.
Van de projectmanager wordt verwacht dat hij na aanvaarding van de opdracht aangeeft welke expertise hij in zijn projectteam noodzakelijk acht voor uitvoering van de oStartpdracht
Start 01-09-2016
Einde 01-05-2017
36 uren per weerk
Optie op verlenging aanwezig.
Gesprekken: Maandag 22 augustust 2016, tussen 09:00-12:00 uu
Functie-eisen
Eisen:
Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor minimaal 36 uren per week gedurende de opdrachtperiode (werkzaam op locatie van de opdrachtgever).
Vormvereiste: 1 CV en motivatiebrief
Kennis en expertise: Uit het CV en de motivatiebrief blijkt minimaal dat de aangeboden kandidaat aantoonbaar beschikt over.
Referenties: U dient één of meerdere referenties op te geven, (per referentie blijkt dat de inschrijver aantoonbare ervaring heeft met bovengenoemde competenties)
Eisen aan competenties:
Analytische en sociale vaardigheden om de brug te vormen tussen gebruikersorganisatie, automatiseringsspecialisten en IT Leveranciers.
Communicatief sterk, zowel schriftelijk als mondeling (in staat zijn om techniek en technische concepten voor leken aanschouwelijk te maken.
Verantwoordelijkheid nemen voor het resultaat, tijd en geld.
Kwaliteitsgerichtheid.
Sterk in plannen, organiseren en weet draagvlak te creëren.
Goed kunnen luisteren, kunnen omgaan met weerstanden en benut de kwaliteiten van medewerkers maximaal.
Weet om te gaan met veranderende omgeving.
Kan snel komen tot de kern van de zaak, kan hoofd- en bijzaken scheiden.
Arbeidsvoorwaarden
Je komt bij ons in dienst voor de duur van de opdracht. Naast een prima, marktconform, salaris bestaat de beloning uit een pensioenregeling, een mobiliteitsvergoeding etc. Mocht je een zzp'er zijn, dan huren we je op uurbasis in.
Functiebeschrijving
Doel en omschrijving van de opdracht
De opdrachtgever is een advies- en uitvoeringsorganisatie op het gebied van de Zorgverzekeringswet en de Wet langdurige Zorg (WLZ). De opdrachtgever heeft een belangrijk aandeel in het verbeteren van de kwaliteit, toegankelijkheid en betaalbaarheid van de Nederlandse gezondheidszorg. Dit aandeel levert
de opdrachtgever onder meer door te adviseren over de samenstelling van het basispakket, de verbetering van de kwaliteit van zorg te stimuleren, het middels publiekelijk toegankelijke websites beschikbaar stellen van informatie over de kwaliteit van zorg in Nederland, het uitvoeren van de risicoverevening en het beheren van de verschillende fondsen. Bij de opdrachtgever werken hoog opgeleide professionals met inhoudelijke kennis op het gebied van gezondheidszorg en de organisatie en verzekering ervan. Medewerkers werken in wisselende samenwerkingsverbanden die onze organisatiegrenzen overschrijden. De opdrachtgever zal zich ten behoeve van de adviestaken in toenemende mate mede baseren op analyse van grote gegevensverzamelingen die al dan niet in eigen beheer zijn.
De huidige kantoorautomatisering voldoet niet meer aan de verwachtingen van de gebruikers en is aan vervanging toe. De opdrachtgver heeft voor dit project het volgende doel geformuleerd: De medewerkers van onze organisatie nu en in de toekomst blijvend voorzien van een gewaardeerde, moderne digitale werkomgeving waarvan de beheerslasten te dragen zijn. De huidige situatie is als volgt te omschrijven:
Sterk verouderde kantoorautomatiseringsomgeving (o.a. MS Office 2003).
Beheerslasten zijn te hoog; deels veroorzaakt door het feit dat de organisatie bij het ontbreken van een heldere architectuur en informatiebeleid veelal koos voor best of breed oplossingen en voor gelijke functionaliteiten verschillende software kocht.
Geen goede match tussen noodzakelijke en gekocht functionaliteit (‘best of breed-policy' leidde vaak tot aanschaf van te zware/moeilijk te implementeren software).
Moeite om IT-professionals aan de markt te onttrekken en aan onze organisatie te binden; veel wisselende externe inhuur.
Heldere visie op beheer (insourcen, outsourcen, co-sourcing) ontbreekt.
Aanpasbaarheid van de digitale werkplek aan eisen/wensen van de gebruikers is minimaal, terwijl de wens tot aanpassing mede wordt ingegeven door de organisatiegrenzen overschrijdende samenwerkingsverbanden waarin medewerkers acteren.
Van april tot juli jl. heeft de opdrachtgever een onderzoek laten uitvoeren naar de gewenste toekomstige digitale werkomgeving. Het door het project opgeleverde advies omvat voorstellen voor concrete producten (software waarover in principe alle medewerkers op hun vaste en/of mobiele werkplek kunnen
beschikken) en voorstellen voor passende vormen van onderhoud en beheer van die digitale werkomgeving. Inmiddels is gekozen om te migreren naar Office 365 en het beheer hiervan te outsourcen. Daarnaast wil het Zorginstituut gebruik maken van Sharepoint voor onder andere het document management systeem. Nu de keuze is gemaakt, wordt gestart met de implementatiefase. Voor deze implementatiefase zijn we op zoek naar een stevige projectmanager die ook de nodige, voor deze opdracht relevante ICT-kennis (producten en markt) in huis heeft.
Beschrijving werkzaamheden
De projectmanager neemt het advies voor de nieuwe digitale werkomgeving als uitgangspunt. Bij het advies is een implementatieplan op hoofdlijnen geleverd. Het implementatieplan op hoofdlijnen laat zien dat 1 mei 2017 als implementatiedatum haalbaar is, mits de organisatie grote concessies wil
doen. De projectmanager dient het implementatieplan verder te concretiseren. Speciale aandacht in het implementatieplan dient te worden besteed aan de projectgroep, de kosten, de verschillende noodzakelijke stappen en de hiermee gepaard gaande tijdslijnen, de training en begeleiding van
gebruikers en de mogelijke concessies voor de organisatie en oplossingen hiervoor. Nadat het implementatieplan is goedgekeurd, kan met de implementatie worden gestart. De projectmanager is verantwoordelijk voor:
Het (laten) opstellen van de benodigde projectdocumenten (PID, projectplan, voortgangsrapportages, mijlpaalproducten,etc.).
Het opstellen van een implementatieplan
Het implementeren van de nieuwe kantoorautomatiseringsomgeving
Het sturen op resultaat, planning en geld.
Het aansturen het projectteam.
Rapportage aan stuurgroep.
Van de projectmanager wordt verwacht dat hij na aanvaarding van de opdracht aangeeft welke expertise hij in zijn projectteam noodzakelijk acht voor uitvoering van de oStartpdracht
Start 01-09-2016
Einde 01-05-2017
36 uren per weerk
Optie op verlenging aanwezig.
Gesprekken: Maandag 22 augustust 2016, tussen 09:00-12:00 uu
Functie-eisen
Eisen:
Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor minimaal 36 uren per week gedurende de opdrachtperiode (werkzaam op locatie van de opdrachtgever).
Vormvereiste: 1 CV en motivatiebrief
Kennis en expertise: Uit het CV en de motivatiebrief blijkt minimaal dat de aangeboden kandidaat aantoonbaar beschikt over.
- Minimaal afgeronde HBO opleiding met gedegen ICT-component.
- IPMA- en/of Prince2 gecertificeerd.
- Minimaal 5 jaar aantoonbare, recente ervaring als projectmanager, inclusief het opstellen van projectplannen, planningen en andere noodzakelijke projectdocumenten.
- Naast ervaring in het leiden van projecten is ervaring als ICT-consultant vereist.
- Minimaal 2 adviesopdrachten voor een digitale werkomgeving uitgevoerd.
- Minimaal 2 projecten geleid met betrekking tot implementatie nieuwe digitale werkomgeving.
- Minimaal 3 jaar ervaring met het leiden van projecten in bestuurlijk complexe omgeving.
- Minimaal 3 jaar ervaring met het werken in de publieke sector.
- Aantoonbare en bovengemiddelde kennis van Ms Office-produkten.
- Kennis van Sharepoint is een pré.
Referenties: U dient één of meerdere referenties op te geven, (per referentie blijkt dat de inschrijver aantoonbare ervaring heeft met bovengenoemde competenties)
Eisen aan competenties:
Analytische en sociale vaardigheden om de brug te vormen tussen gebruikersorganisatie, automatiseringsspecialisten en IT Leveranciers.
Communicatief sterk, zowel schriftelijk als mondeling (in staat zijn om techniek en technische concepten voor leken aanschouwelijk te maken.
Verantwoordelijkheid nemen voor het resultaat, tijd en geld.
Kwaliteitsgerichtheid.
Sterk in plannen, organiseren en weet draagvlak te creëren.
Goed kunnen luisteren, kunnen omgaan met weerstanden en benut de kwaliteiten van medewerkers maximaal.
Weet om te gaan met veranderende omgeving.
Kan snel komen tot de kern van de zaak, kan hoofd- en bijzaken scheiden.
Arbeidsvoorwaarden
Je komt bij ons in dienst voor de duur van de opdracht. Naast een prima, marktconform, salaris bestaat de beloning uit een pensioenregeling, een mobiliteitsvergoeding etc. Mocht je een zzp'er zijn, dan huren we je op uurbasis in.